Blog
06.2025

EGC – din one way ticket væk fra kedeligt og corporate content

Hvis al kommunikation kommer fra den øverste ledelse, kan det let blive monotont. EGC gør det muligt at vise nye sider af din virksomhed. Stadig professionelt – men med de mennesker, der driver den i fokus.

Det er tid til et nyt strategisk værktøj: EGC.

Lad mig give dig en let indflyvning…

Hvordan kommer jeg så i gang med EGC?

Det handler ikke bare om at fylde dit feed med indhold. Det handler om at skabe et fællesskab, hvor medarbejderne er dine brandambassadører. Når du udnytter EGC, får du ikke bare mere indhold – du får mere engagement, mere troværdighed og en stærkere position i din branche.

At køre Employee-Generated Content i stilling kræver en strategi, der både engagerer medarbejderne og sikrer, at indholdet passer til dine mål og værdier.

Lad mig give dig fire korte steps, der kan kickstarte din virksomheds EGC:

1. Sæt klare mål

Først og fremmest skal du definere, hvad du drømmer om at opnå med EGC. Vil du øge synligheden af dit brand? Bygge et stærkere employer brand? Øge engagementet på sociale medier? Når du kender drømmen, kan du justere din tilgang og måle resultaterne.

2. Udvælg ambassadører og skab en kultur for deling

EGC fungerer allerbedst, når medarbejderne føler sig motiveret til at dele. Start med at udvælge nøglepersoner og skab en kultur, hvor det er naturligt at dele erfaringer, viden og succeser. Vis dine medarbejdere, hvordan deres indhold kan hjælpe med at opbygge både deres eget brand og virksomhedens omdømme.

3. Giv medarbejderne værktøjerne og rammerne

Skab enkle retningslinjer for, hvordan medarbejderne kan dele indhold. Det kan være temaer for ugentlige opdateringer, tips eller fokusområder på fx kultur, faglighed eller lignende.

4. Giv feedback og anerkend deling

Anerkend og beløn medarbejderne. Det kan være gennem offentlig anerkendelse eller ved at dele deres indhold på virksomhedens sociale medier. Når medarbejderne føler sig værdsatte for deres indsats, vil de være mere tilbøjelige til at fortsætte med at skabe og dele indhold.

Vil du høre mere om, hvordan du kan bruge EGC i din virksomhed? Eller hvordan du skaber relevant content? Så send mig en mail på sd@simpledigital.dk eller eller find vores kontakt her.

Sandra Demant Skrevet af Sandra Demant Senior Content Strategist & Project Manager