Med sit 18. og 19. opkøb i rækken cementerer IT-koncernen Simple Agency Group sin position som den førende Uniconta-partner i Danmark.
Opkøbene markerer samtidig et historisk 2025 for IT-koncernen, som i regnskabsåret har foretaget i alt 8 transaktioner med ambitioner om at blive det førende IT-konsulenthus i Danmark.
“Alt, hvad vi gør, handler i bund og grund om at skabe værdi for vores kunder – og det er præcis, hvad opkøbet af UniFactory og Concept Data gør. Vi udvider vores kompetencer med det absolut bedste og mest intuitive økonomistyringssystem. Det betyder, at hver enkelt af vores 5.000 kunder kan få tilpasset systemet præcis efter deres behov, ” udtaler Mike Valencia, CEO for Simple Agency Group.
UniFactory og Concept Data tæller tilsammen 25 specialister og har en samlet årlig omsætning på over 45 millioner kroner. De rådgiver og servicerer over 1.500 kunder – blandt andre Røde Kors, TooGoodToGo og Shape Robotics. Virksomhederne fortsætter som en integreret del af Simple Agency Group og udvider dermed teamet med specialiseret viden indenfor IT-veteranen Erik Damgaards cloud-baserede ERP-system, som tilbyder IT-løsninger, der samler og digitaliserer alt fra lager og logistik til økonomi og produktion.
“Vi er virkelig begejstrede for at blive en del af et IT-konsulenthus med så stor faglighed, som Simple Agency Group har. Det giver vores kunder adgang til en endnu stærkere palette af services, bl.a. ift. IT-sikkerhed og infrastruktur, som der i den grad må siges at være efterspørgsel på i en tid med voksende compliance-krav,” udtaler Kris Klintebæk, CEO i Concept Data.
Og samme begejstring deler den tekniske direktør i UniFactory.
“Med det her træk forener vi de bedste teknologier, der er på markedet. Vi fremtidssikrer vores kunder ift. IT-sikkerhed og infrastruktur og fortsætter som markedsledende på Uniconta-markedet.” lyder det fra Nicolai Hillstrøm, CTO i UniFactory.
Opkøbet sker knap en måned efter, at Erik Damgaard solgte størstedelen af Uniconta til den tyske kapitalfond Bregal Unternehmerkapital, hvilket skal bane vejen for det internationale gennembrud.
“Vi har længe haft Uniconta på vores radar, og med det strategiske træk foretaget af Erik Damgaard og Bregal er strategien internationalt løbet af stablen, hvorfor vi finder tiden helt rigtig. Vi har ambitioner om at spille en væsentlig rolle i udrulningen af Uniconta i Europa og anser Tyskland for et strategisk interessepunkt for fremtidige opkøb.” udtaler Mike Valencia.
I samme ombæring opjusterer ledelsen og præciserer forventningerne til regnskabet 2025, som nu lyder på en nettoomsætning på 290 mio. kr. mod tidligere udmeldt interval 230-260 mio. kr.. Forventningerne til driftsoverskuddet løftes til knap 50 mio. kr. mod tidligere udmeldt 42-45 mio. kr..
Og ambitionerne ligger allerede klar for 2026, fortæller koncerndirektøren:
“Vi kommer til at gå strategisk og fokuseret til værks for at kombinere vores viden og teknologier. Første step i vores organiske vækst er at udrulle Uniconta til vores eksisterende kunder, bl.a. med hjælp fra vores AI-værktøjer. Og så fortsætter vi med at samle de bedste IT-kompetencer i Danmark og ser allerede nu mod de næste opkøb i første kvartal 2026.” afslutter Mike Valencia.